Så var det slut.

Var tvungen att ta tag i lite hemskheter idag och göra slut med Thomas. Vi funkar inte som par för hur fan vi än gör så går det mer bakåt än framåt och vi lyckas inte finnas där för varandra. Vi har inte umgåtts på ett tag och jag har nästan försökt att hålla mig borta från honom för att inte bli sårad. Har nog nästan låtsas som att allt är okej mellan oss och inte velat ta tag i det eller tänka på det. Men man får ett annat persepektiv på saker när någon nära blir sjuk och man värdesätter saker i livet på ett annat sätt. Jag har helt enkelt valt att inte sitta och vänta på att allt kanske kommer bli bra utan faktiskt göra slut på det istället. Vi har pratat och vi är överens om att det inte kommer funka mellan oss som par hur mycket vi än vill. Vi kommer nog må bättre båda två av att bara vara vänner. Jag förtjänar ett förhållande som är bra och som går framåt så man kan få en framtid med någon och bilda en familj. Det kommer jag aldrig få med Thomas för vi har helt enkelt för olika drömmar och tankar om framtiden. Så nu gäller det för mig att faktiskt fokusera på mig och min familj och släppa allt negativt. Både jag och Thomas tror att det kommer bli bättre mellan oss som vänner och då kan vi finnas där och stötta varandra mer.
 
Blev kanske en rörig text men behövde bara få skriva av mig lite. Har inte kunnat fokusera redigt de senaste dagarna för jag har varit så tankspridd. Men förhoppningsvis så blir det bättre nu och jag kan gå framåt med livet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0