Jag saknar den tiden.

Jag har precis kollat klart på Almost famous, en film om rockbandet Stillwater. William är 15 år gammal och har fått i uppdrag av tidningen Rolling stones att göra en intervju med bandet. Så han följer med på deras turné tillsammans med rockstjärnor och groupies. Jag älskar den filmen för den är otroligt bra, men den får mig att sakna tiden när jag var ung.
Vet ni om att jag var backstage med Hardcore Superstar för första gången när jag var 16 år gammal. Jag är ingen groupie och har aldrig försökt att vara det. Men rockstjärnor är facinerande och just de i HCSS är jätte trevliga. Så som 16-åring såg jag dem live för första gången och lyckades ta mig in backstage för att få deras autografer. När jag sen hade fyllt arton så var det var och varannan helg som det var dags för konsert med dem och backstage efteråt. De är riktigt roliga och det hände alltid något kul. Men det mest roliga är nog ändå att min mamma var med inne backstage. Jag och min mamma började gå på konserter tillsammans när jag var 13 år gammal. Då var det för att det var 18-årsgräns och jag fick inte komma in om inte hon var med. Men eftersom min mamma är väldigt bra och cool så fortsatte vi helt enkelt med det. Jag dricker ju inte alkohol heller så jag har aldrig haft det problemet att vara full inför en förälder. Det är nog en anledning annars att folk vill ha sina föräldrar så långt borta som möjligt under en utekväll. Men iallafall kom jag in backstage till HCSS så var mamma med. De kallar till och med henne för mamma vilket är lite roligt. Jag saknar det nu, det var roligt att vara inne backstage med ett rockband. Man kände sig lite mer speciell än de som stog i baren och inte fick komma in då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0