Tänk om....

Jag började fundera på tänk om... innan. När jag slutade gymnasiet så sökte jag vidare till en del utbildningar men kom inte in.
Idag började jag att tänka på tänk om... Tänk om jag hade kommit in på en utbildning, hur hade mitt liv sett ut då? Om jag hade börjat plugga då hade jag haft helt andra vänner än vad jag har idag. Troligtvis ett annat jobb och boende. Vem hade jag varit då? Det är ju ändå det jag har varit med om som formar mig och gör mig till den jag är.
Istället tog jag ledigt ifrån plugg under ett år och sökte sen igen. Då kom jag in i Kalmar och flyttade dit. De två åren i Kalmar var ju helt underbara. Man blir nästan lite ledsen när man tänker på alla människor man inte skulle ha träffat om jag hade kommit in direkt efter gymnasiet. Eller alla händelser som man hade missat.
Det hade säkert blivit trevliga människor och händelser i vilket fall som helst, men jag trivs ändå bäst med hur det blev.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0