Nu börjar det lugna ner sig lite.

Hade en liten bryta ihop dag igår, det blev lite för mycket helt plötsligt. Min chef ringde mig på jobbet tidigare i veckan och erbjöd mig en tjänst på 51%. Tjänsten var i ett skolkök och i ett annat äldreboendekök. Hon sa att hon hade skickat papper om det och jag skulle kolla på det och höra av mig. Igår ringde hon igen och frågade vad jag tänkte om tjänsten? Problemet var att jag hade inte fått några papper om det än. Så det fixades fram nya papper som jag fick och att jag skulle tänka på det till idag. Så det blev helt plötsligt väldigt bråttom med svar och jag kände mig väldigt stressad över detta. Så jag behövde bryta ihop lite och få ur all stress ut kroppen.
Så idag var det lugnt igen och jag tackade ja till tjänsten. Den är ju inte på så mycket men jag kan fortsätta att jobba som timvikarie och på så sätt få in mer timmar. Men upptäckte när jag skrev på anställningsbeslutet att jag genom att tacka ja även höjt min lön lite. Kommer nog ha samma timlön som jag har nu om jag jobbar extra som timvik. Men en löneförhöjning är ju eldrig fel, plus att jag sitter lite säkrare nu när det gäller jobb. Om jag hade tackat nej hade jag ju åkt av LAS-listan igen. Det är dumt att göra det igen, plus att denna tjänsten var ju vettig jämfört med den förra de erbjöd mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0