Fy fan vilken lång dag det blev.

Men det har varit väldigt rolig iallafall. Det började ju med att jag och pappa åkte iväg på auktionen. Vi ropade in lite småsaker som jag visar sen. Men det finaste var att jag ropade in en gammal röd sammets soffa för 500kr. Men det krånglade ju till saken lite också, för helt plötsligt behövde vi en släpkärra. Pappas släpkärra stog ute hos min brors flickvän Therese som skulle flytta idag. Vi skulle bara på auktionen och sen skulle vi direkt ut och hjälpa henne. Men nu var vi tvungna att köra hem till mig och låna min hyresvärds släp och sen hämta soffan. Sen lämna släpet med soffan i på gården för att köra till Tannåker och hjälpa Therese. Så det blev att köra fram och tillbaka mellan Tannåker och Ljungby två gånger med flyttlass. Men det gick rätt fort då det var fyra bilar och ett släp. Så efter det var det bara att tvinga ut min andra bror och hans kompis hit för att bära upp min soffa till tredje våningen. Men eftersom det är en utdragssoffa så gick den att plocka ner i tre delar och var därför inte så tung. Men nu är soffan på plats och jag kan ta det lite lugnt för första gången idag.




Kommentarer
Postat av: Grimgoth

Och här ser vi den bättre, nice!

2010-04-03 @ 10:56:24
URL: http://grimgoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0