What to do? What to do?

Har verkligen ingen lust med någonting just nu. Har hamnat i en svacka och orkar bara inte. De ringde och ville att jag skulle jobba på en skola idag. Men jag var inte hemma och hade inte hunnit hem och fixa mig och sen in till stan. Så jag fick säga nej, vilket hon som ringde lät lite sur över. Men jag kan inte sitta hemma varje jävla dag bara för att de kanske ringer imorgon. Fan jag kan ju inte planera någonting för man måste alltid kunna jobba om det behövs. Självklart skulle de ringa en morgon när jag inte var hemma, vad är oddsen för det?
Men jag orkar inte jobba iallafall, ska jobba hela helgen och på måndag. Det känns inte kul att jobba heller, för de klagar fan vad man än gör. Man ställer upp och jobbar, är aldrig sjuk och ändå klagar de bara. Man känner sig inte så motiverad att gå till jobbet då. För uppenbarligen måste jag ju göra något fel när de bara klagar vad fan man än gör. Jag tror inte riktigt de förstår stressen vi har av att inte veta om vi har ett jobb nästa månad eller inte. Om de hade vetat vad vi får gå igenom så hade de nog varit lite snällare.

Kommentarer
Postat av: Mia!

Att vara timvikarie är tufft, du har inte funderat på söka arbete på andra orter, se något nytt? Platsbanken typ? Eller jag vet att du vet och kan, så dryg jag är ibland eller hur? =) Ska alltid tipsa, ge råd eller berätta...hehehe Jag menar väl! Men det är mer lugnt och mer ett liv med schema typ. Eller längre vikariat. Men du får helt enkelt Go på din inställning. Inte sitta hemma eller bli helt off om du missar. ha du jobbat lite får du ju hoppa på jobb aktivare och ha du jobbat ok då får du tillåta dig lite "ledigt". Sköt om Dig!

2009-09-11 @ 19:14:52
Postat av: Mia!

Läser du mina kommentarer? jag bloggar!

2009-09-11 @ 21:01:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0