Middag hos mamma ikväll.

Min mamma är snäll, hon bjöd på middag. Det blev hasselbackspotatis, gryta med fläskfilé och champinjoner. Det var riktigt, riktigt gott.

Imorgon har jag sovmorgon äntligen, känns som om jag inte sovit på en vecka. Fast jag fick utstå lite klagande för att få sovmorgon. Jag ville inte tvätta fönsterna på jobbet imorgon, för min handleds skull. Det är lite illa att stå på en stege och putsa fönster med bara en hand som fungerar riktigt. Så jag bad dem sätta det på någon annan så jag kan vara ledig och de började klaga direkt. De beter sig som om jag inte bryr mig om jobbet, men det gör jag. Jag ställer alltid upp och är aldrig sjuk, utan kan jobba hela tiden. Men så fort jag vill vara ledig en dag för att vila handleden så jag slipper ha ont. Så behandlar de mig som om jag inte är tacksam för att jag får jobba. Här besvärar vi oss med att sätta en dag på dig så vill du inte ha den attityd. Börjar faktiskt att tröttna på dem. Jag har jobbat där i över två år och är fortfarande timvikarie. Känns inte så kul

Men jag får helt enkelt stå ut tills något annat dyker upp. Det är ändå bättre att ha ett jobb en inget alls, även om jobbet suger ibland. Man kan stå ut med gnälliga kärringar lite då och då.

Stay sick!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0