Livet som timvik.

De blev lite förbannade på jobbet idag, inte på mig dock. Utan på alla andra timvikarier som inte ställer upp. De säger nej så ofta att de har fått börja hota dem om att de tar bort dem från listan. Visst om de inte kan ställa upp när de blir erbjudna jobb ska de inte ha det heller. Men man måste få säga nej ibland, man måste får ha ett liv också. Vi kan ju inte planera någonting eftersom vi kanske får jobba. Men man kan inte säga nej hela tiden bara för att det inte är det köket de helst vill jobba i. Så idag tog de i med hårdhandskarna och strök några från listan faktiskt.
Fast jag fick höra en bra sak, de sa att de ville ha mig och Kalle som timvik på Brunnsgården bara. De andra köken kunde ta de andra men vi fick stanna kvar så att de alltid har oss tillgängliga på Brunnsgården om det behövs. Det är bra för jag trivs bäst där och vill helst jobba där. Plus att de måste ju tycka jag gör ett bra jobb om de vill att jag bara ska vara där. Det är även bra att de tar bort några på listan, då blir det mindre som behöver slåss om jobben. Det är bra för mig då alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0