Jag är kär...

i min samling av Meat Loaf LP-skivor. Det är ju helt underbart med dessa gamla fina skivor, mycket roligare en en cd-skiva iallafall. De här har varit med om en del och tillsist hamnat hemma hos mig på något sätt. Man undrar ju lite vem det var som köpte skivan som ny, som kanske lyssnade och älskade musiken. Sen så hamnade skivan i en låda på någon loppis och fick följa med mig hem och bli älskad av mig.


Det finns några skivor som jag är lite mer förälskad i som t.ex. min Stoney and Meat Loaf skiva (mitten till höger). Det är den första skivan med Meat Loaf, den släpptes 1971 och Meat blev sen känd med Bat out of hell 1977.


Sen så finns det ju vissa skivor man har en del av som Midnight at the lost and found (mitten) som jag har 5 exemplar av. Eller Dead ringer for love (längst ner) som jag har 3 likadana exemplar av. Men ändå måste jag ha dem, skulle aldrig kunna sälja ett ex.


Sen så har vi min absoluta favorit, min Bat out of hell special limited picture edition (mitten). Då Bat out of hell nog alltid kommer vara min favorit skiva med Meat Loaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0