Den sorgliga sanningen om mitt jobb.

De ska på mitt jobb ha en julfest, det är ofta så inom kommuner, jag är inte bjuden för jag är timvik. Då anser jag även att jag inte ska behöva jobba dagen efter julfesten bara för att de är bakfulla. För kan man supa på en torsdag, kan man jobba på fredagen. Men nu är det ändå så att vissa har tagit semester på fredagen och jag ska jobba. Då pratade jag med en kokerska om detta och att visst jag kan jobba den dagen, men då skulle jag väldigt gärna vilja vara ledig julafton och juldagen. Hon gick och hämtade schemat för att kolla och jag var ledig julafton men inte juldagen. Vi lyckades inte komma till någon lösning så det står fortfarande att jag ska jobba juldagen. Men innan hon gick sa jag att jag tycker det är dumt att jag ska behöva jobba fredagen efter julfesten. För då att kan man supa på en torsdag så kan man jobba på fredagen också. Då sa hon att ska det vara så så kunde hon ju jobba på fredagen, sen gick hon iväg. Jag fortsatte med mina jobbuppgifter och efter ett tag kom hon tillbaka och sa att hon nu hade ringt in en ny timvik. För hon behöver folk som kan jobba varje dag (och jag ville vara ledig EN dag?). Att nu är det så stenhårt att kan man inte jobba varje dag så blir man utbytt, så nu hade hon ringt in en ny. Det är tacken det, jag är inne på mitt tredje år där och blir behandlad på detta sätt. Så imorgon ska jag lära upp den nya timviken i disken. Jag känner inte riktigt för att gå till jobbet längre, jag är trött på att må dåligt och spendera mina kvällar med att gråta för att de behandlar mig som skit om och om igen. De har till slut tagit all energi ur mig och nu vill jag fan inte längre. Jag orkar inte vara deprimerad fler gånger på grund av dem.
Så imorgon ska jag prata med chefen sen får vi se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0