Vad är det med fotografer?

Idag var det inbokat att hälsovårdsinspektören skulle komma till mitt jobb och se så att köket inte är en hälsofara. Då tyckte väl kommunen som vi jobbar för att det vore bra att ha med en journalist som kunde dokumentera också. Så dessa människor (2 hälsovårdsinspektörer, 1 journalist och 1 fotograf) sprang omkring i vårat kök och var i vägen. Medan vi försökte göra vårat jobb så gott det gick (man blir väldigt mycket försiktigare med vad man gör med en hälsoinspektör jämte sig). Detta funkade bra tills fotografen tyckte att det behövdes en bild med lite köksbiträden på. Eftersom jag då är Ung? Smal? Ej en kärring? så skulle ju jag agera modell. Så dessa 2 hälsovårdsinspektörer ställer sig på varsin sida om mig när jag står och jobbar och fotografen börjar ta en massa kort. Vad skulle jag göra? Jag kunde inte springa iväg. Utan jag fick stå där och försöka se söt ut, i allför stora jobbarkläder (Storlek S existerar inte där) och huckle.

Hoppas, hoppas, hoppas att han råkar radera sina bilder eller struntar i att ta med dem i tidningen. Saken är ju den att tidningen som var där är en tidning som varenda kommunanställd får hem i brevlådan. Eftersom alla mina jobbarkompisar får denna tidning så kommer ju en eventuell bild på mig att hamna på en anslagstavla nära mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0