Den längsta dagen i mitt liv.

Igår var det möbelflytt för min del. Jag och min pappa hade hyrt ett släp och skulle flytta alla mina möbler till min lägenhet. Vi började med att fylla släpet med de möbler jag redan ägde. Eftersom vi bara var två personer så tog det sin lilla tid och energi. Men vi lyckades och ju närmare lägenheten vi kom desto fler personer blev vi. Jag , pappa och mamma var väldigt duktiga och lyckades få upp allt till tredje våningen.


Sen bar det av till IKEA och köpa resten av möblerna jag skulle ha (det var en del).

Inköpslista på IKEA:

-säng

-bäddmadrass

-2 bokhyllor

-2 schäslonger

-2 klädställningar

+ alla småsaker man alltid behöver.


Men som tur var fick vi hjälp av min bror på IKEA. Det hade varit lite mycket för tre personer att packa in i släpet själva. Sen bar det av mot lägenheten igen, med ett snabbt stopp på vägen för att hämta upp min andra bror och mitt skrivbord. Sen var det bara att börja bära upp saker igen. Men nu är det klart och jag kommer förhoppningsvis inte behöva göra om det på några år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0