Tivoli i Köpenhamn.

Jag, min bror, mamma och Mats åkte som sagt till Köpenhamn igår och kollade på Max Raabe i Glassalen. Det var riktigt bra och Max var rolig som fan. Han sjunger mest gamla tyska schlager från 20- och 30-talet men har även gjort covers på nya poplåtar. Han är riktigt grym och det är kul att få lite "finkultur" med musik från ett storband även om det nog var lite mer komiska låtar än vad man vanligtvis får höra från ett storband. Jag tog iallafall tillfället i akt och letade fram klänningen som jag hade på balen för två år sedan. Har man chansen att klä upp sig ska man ta den. Även om folk stirrade lite på oss finklädda människor när vi gick omkring inne på tivolit. Sen hade vi även tur att det fanns en Elvis imitatör som uppträdde på utescenen den kvällen. Så man var riktigt nöjd när man gick omkring där med Elvismusik i bakgrunden. Nu var det tyvärr fotoförbud på Max Raabe konserten och det är svårt att smyga med en systemkamera så bilderna är lite si och så och snea som fan. Men jag lyckades fånga honom på några så ni får se. Det var ingen annan som respekterade fotoförbudet så jag kände att jag kunde föreviga kvällen i bilder jag med. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0