Jag är så låst. Eller blåst?

Jag känner mig alltid så låst i slutet av månaden. Bara för att det börjar bli tomt på kontot och lönen inte har kommit in än. Då känns det som om jag inte kan göra någonting, utan måste sitta hemma och vara sur. Precis som att jag inte ha råd att röra mig utanför lägenheten. Men jag behöver ju inte handla något, jag har det jag behöver hemma. Jag får lön på fredag och jag har så jag klarar mig med mat och allt tills nästa vecka. Men ändå så känns det som om det är en massa jag behöver just nu och det kan inte vänta.
Jag kan även inte planera nästa månad förrän jag har fått in min lön. Det är helt omöjligt, kan inte planera in någonting utan att veta hur mycket pengar jag har. Därför känner jag mig ännu mer låst, för jag kan inte planera nästa vecka ens. Utan måste sitta här och vänta på att det ska bli fredag, sen kan jag ta tag i allt.

Jag är fan blåst. Men kan inte göra något åt det förrän jag har fått min lön.

Kommentarer
Postat av: Grimgoth

sv:

härmas jag?

förstår ingeting!

Jo han är go de är han ;)

2010-03-24 @ 10:34:28
URL: http://grimgoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0