Baka tårta...

Jag har kommit fram till att jag skämmer bort folk (nej inte skrämmer). Men t.ex. så får jag besök imorgon och eftersom jag vet att han fyllde år för någon dag sen tänkte jag baka tårta. Detta är en person som jag bara har träffat en gång tidigare och han får tårta. Så fort mina bröder piper om något, så är jag där och bakar paj eller pannkakor eller vad fan som helst. Men får jag något tillbaka? Vem bakar tårta till mig? Ingen faktiskt, men jag behöver nog inte få något tillbaka. Anledningen till att det alltid är jag som bakar är för att jag troligtvis gör det bäst. Att de ens frågar mig är ju väldigt smickrande bara det, de vill ha mina tårtor eller pannkakor. Har ni tänkt på det? Vad får ni alltid göra för andra?


Tårtan jag bakade till min brors födelsedag,
se bara vad bortskämda de blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0