Regn, regn, regn.

När jag steg upp i morse fid fem tiden var det underbart vackert väder ute och jag blev så glad. När jag sen 45 minuter senare var färdig sminkad och skulle sätta mig ner och äta frukost började det att regna. Det riktigt öste ner och mitt glada humör försvann. Så jag var tvungen att cykla in till jobbet i ösregn och det är inte kul. Men sen under resten av dagen var det hyfsat väder. Det var mulet men uppehåll, ända tills klockan blev fyra och jag skulle sluta. Då skulle det ju självklart börja att regna igen. Men eftersom jag skulle hem till karlhelvetet tänkte jag att jag kunde vänta ut regnet. Men det ville inte sluta, så jag var tvungen att cykla hem i ösregn också.
Det som dock är bra med regn och att bli blöt, är att när man sen kommer hem så gör man varm choklad som tröst.

Plask!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0