Second hand och Audio Video

Idag kom min pappa och hämtade mig för vi skulle in till stan och handla lite. Vi körde upp till Ljungby second hand för att kolla om det fanns någon spegel. Men icke att det ska finnas när man verkligen behöver det. Men jag hittade en liten söt h&m handväska för 20kr. Eftersom fodret i väskan var sönder så tyckte jag att jag kunde få den för en tia. Men aldrig att det skulle gå. Surkvinnan i kassan började prata på om att det minsann var fasta priser i affären. Sedan fortsatte hon babbla på om att hon också måste överleva och att det inte är lätt att ha egen affär. När jag nämnde för henne att fodret var sönder tog hon väskan. Då ansåg hon att istället för att sälja den till mig för 10kr skulle hon inte sälja den alls. Hon hängde säkert tillbaka den igen efter att jag hade gått, i hopp om att någon som inte kollar fodret köper den. Jag tycker ju dock att om man har en affär med fasta priser och man inte kan pruta alls ska sakerna vara hela också.

Så jag gick till Audio Video istället och köpte en extern hårddisk och han i kassan var så snäll att jag fick den för 99kr billigare. Jag kan meddela att hårddisken var helt ny och fullt fungerande, inget söndrigt foder här inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0