Enid Blyton.

Var precis en film om Enid Blytons liv på tv och den var så fin. Jag har älskat hennes Fem gänget-böcker så länge jag kan komma ihåg. Jag har samlat på dem hur länge som helst och har alla på svenska. Nu funderar jag dock på att skaffa dem på engelska och ha samma utgåva av alla. Det hade varit kul att ha det i bokhyllan och inte en massa olika utgåvor som inte "matchar" varandra. Men just nu har jag inte 1000 spänn över för att köpa det så det får vänta helt enkelt. Om ingen känner för en försenad julklapp till mig då vill säga?


Kommentarer
Postat av: Elk

Jag har dem alla, "The Famous Five" (eller de flesta av dem) och alla "The Secret Seven" och "Noddy & Big Ears" - men, jag har använt dem för att rita bilder på när jag var liten. Du få låna =) Jag har inte sett den filmen men jag har hört att trots hennes underbara snälla och fina barnböcker hon var en riktig kärring till sina egna barn, hon skulle slå dem och skrika på dem hela tiden!

2012-01-05 @ 14:02:51
URL: http://inquisitiveelks.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0