Var jag dum nu?

Ni vet min granne som är så jävla duktig på att tvätta tvätt. I fredags skulle jag ner och tvätta lite var det tänkt, för alla mina jobbarlinnen var smutsiga. När jag kommer ner i tvättstugan, var det överfullt av tvätt. Det var tvätt i maskinen, på maskinen plus två stora tvättkorgar. Så jag går upp med min lilla tvättkorg igen och väntar till nästa dag. Jag jobbar ju inte förrän imorgon så det var ju inte så himla panik med mina kläder. Men igår såg det ut likadant med kläder överallt. Så jag väntar tills idag med att gå ner för att försöka tvätta, för nu börjar det ju bli lite panik. Det ser fortfarande likadant ut, förutom att kläderna uppe på maskinen var borta. Så vad? Har hon bara hunnit tvätta två jävla maskiner? På två dagar!
Så nu tog jag ut kläderna som var klara i maskinen och stoppade i mina kläder. Sen skrev jag en lapp och bad om ursäkt för att jag trängde mig före, men att det var lite kris med jobbarkläder. Jag slår vad om att när jag kommer ner för att hämta mina kläder kommer det se likadant ut som när jag gick.
Det roliga är att de har en egen tvättmaskin i sin lägenhet, men ändå ska de ockupera den som vi andra ska dela på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0