Sweden rock festival.

Nu är jag hemma igen, det var ett litet men intensivt festival besök. Vi hade skit roligt. Vi bodde som vanligt på Halens camping i Olofström. Vi brukar hyra ett rum där för det är så bra och billigt. Så vi åkte dit först för att lämna all packning och fixa till oss lite. Sen gjorde även Olofströms affärer lite osäkra med vår närvaro innan vi stack till festivalen.
Festivalen var skit bra och jag kan säga det att PAIN var skit bra, det var smart av Srf att sätta hans konsert så tidigt. Eftersom de spelade vi 12 hade Peter ju inte hunnit att bli full än och det är ju rätt bra när man har en spelning. Plus att PAIN inte är på turne just nu gjorde att Peters röst var utvilad och helt underbar. De var även väldigt roliga och underhållande mellan låtarna, vilket ni får se på bilderna.
Efter PAIN var det H.E.A.T som gällde men de var inte lika kul. Jag hade hunnit tröttna innan konserten tagit slut. Fast det kan kanske bero på att jag var hungrig och hade ont i huvudet. Så vi gick och åt langos istället. På tal om mat, så åt vi som hästar igår. Vi började med frukost hemma hos mamma och fortsatte med frukost när vi kommot till Olofström. Sen blev det fransk hot dog, popcorn, godis och langos på Sweden rock. Vi avslutade dagen med varsin pizza på Toddez i Olofström.
Men en helt underbar dag fick vi iallafall. Jag har nu två nya PAIN tröjor och två scarfsar. Två Cramps lp-skivor och en med Meat Loaf. Plus att jag köpte present till min bror och till karlhelvetet.

           
När vi kom till Olofström körde vi förbi Volvo fabriken som min pappa jobbade på som ung.
Vi hade även fått turrummet 13 på campingen. Här är våran goda andra frukost.

            
Jag har velat se PAIN live sen jag var 14 och när jag väl fick se honom var han skit bra. Ett helt underbart live framträdande. Detta kommer jag att komma ihåg länge.

    
Peter fyllde år igår så han blev attackerad av tårta. Det var riktigt roligt och det var många kameror som åkte fram då.
Titta bara var snygg han blev.

    
Så här mycket såg jag av H.E.A.T. Men det gjorde inget har ju redan sett dem en gång och då stog jag på scenen.
Min favorit: dessertlangos. Det finns inget bättre. Kommer du ihåg de Frida?

Stay sick!

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag satsar på att aldrig bli vuxen Jamie, så vet du det =P Klart jag kommer ihåg Langos, mumma! =D

2009-06-06 @ 00:05:30
URL: http://studenten25kvm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0