Varför är man aldrig nöjd?

I morse när jag cyklade hem ifrån karlhelvetet började jag att fundera lite. Så fort man har något vill man ha mer, jag är sån iallafall. Jag känner mig som en otacksam jävel som inte går att tillfredställa ibland. När jag cyklade hem började jag tänka på detta. Det är alltid något man inte är nöjd med som man ska klaga på . Men man tänker aldrig på det man är nöjd med och uppskattar det utan att riktigt tänka efter först. Jag ansåg i morse (innan jag tänkte efter) att karln kunde vara lite mer kärleksfull mot mig ibland. Men sen började jag tänka på hur han beter sig mot mig i vissa situationer. När vi tittade på Lamb of god på Sonisphere höll han armen om mig hela tiden. Detta gjorde han för att vi stog precis där de höll på med sina circle pits. Så om de började med en så kunde han se till att jag inte trillade. Han gjorde det för att jag skulle vara i säkerhet och inte skada mig. Det finns nog inte mycket mer kärleksfullt beteende än det. Men som den otacksamma jävel jag är ibland uppskattar jag det inte. Visst jag kände mig älskad men jag visade inte någon tacksamhet mot honom. Det är likadant när det gäller allt. Jag klagar på jobbet när jag borde vara glad att jag ens har ett jobb. Jag har ingen utbildning för att jobba där jag gör och det finns väldigt många som har utbildning som vill in. Jag har något att göra om dagarna som ger mig pengar. Pengar jag sen lägger på hyra, mat och det nödvändiga, men även nöjen och saker jag känner att jag måste ha. Jag klagar på att jag sitter ensam i min lägenhet ibland utan att ha någon att umgås med. Men mina vänner finns ju där, det är bara ett telefonsamtal bort. Men nej jag ska sitta här helt själv och klaga för fan.
Ska försöka tänka efter lite mer och uppskatta det jag har. För man mår mycket bättre av att tänka positivt än negativt.

Stay sick!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0