Lång dag idag.

Idag blir en lång dag. Jag började den med att bli väckt av att pappa ringde. Vi skulle sticka till Gränsbygden och Teboden i Stockhult för att handla lite. Jag har under den senaste veckan försökt att få tag på en billig fläkt jag kan ha i lägenheten. Jag kan inte öppna fönsterna för då hoppar katten ut, dum som han är. Jag har varit inne i varenda affär i Ljungby som kan tänkas ha en billig fläkt, men det har varit slut överallt. Så nu stack jag och pappa till Gränsbygden istället, för det finns alltid något man behöver där. Jag hittade en fläkt, fast inte en billig. Jag tänkte det när jag stog i affären att jag kan köpa en ful billig sak som kanske inte håller så länge. Eller så kan jag köpa en lite dyrare snygg svart fläkt. Både min bror och mamma letar efter svarta fläktar, men jag råkade ta den sista. Hi hi. Hittade även lite andra väldigt nödvändiga saker som jag bara var tvungen att köpa.
Sen på vägen hem körde vi förbi Teboden för att inhandla världens godaste te, Roibos äpple/citron. När han öppnade lådan i affären och jag kände doften av det blev jag helt kär. Det är så underbart gott att man bara måste ha det. Helst i stora mängder, hela tiden. Så nu är mitt förråd fyllt för ett tag framåt iallafall.
Nu ska jag snart cykla in till min mamma för att umgås med familjen lite. Vi ska fira min bror och hans flickvän för de har fyllt år. Så det blir mammas goda mat och trevligt umgänge ikväll.


Min nya fina fläkt.

Stay sick!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0