Julgran nr. 1

Hade tänk att ta en skön dusch för att sen sova igår. Men icke att jag kunde det, för där stog mammas jävla julgran. Har bosatt mig hos henne för att det är snö, snö, snö ute och jag jobbar hela veckan. Så ingen dusch för mig, bara att tvätta av sig så gott man kunde med en stickig gran jämte sig. Men idag har vi iallafall tagit upp granen ur badkaret och ställt in den i vardagsrummet. Så nu står den här klädd och allt och glittrar så fint. Så idag ska jag få en skön varm dusch och imorgon är det jobb som gäller. Sen på kvällen ska det firas jul med bröderna hemma hos mamma. För att sedan ännu senare åka ut till pappa för att klä gran nr. 2. Sätta upp tomtar och lyssna på uppesittarkvällen på radio. Det är lite min favorit med julen, dagen före julafton. För det är då jag får den mesta julstämningen och verkligen börjar att längta till julafton med klappar och allt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0