The Cramps

Jag satt och sorterade lite bland mina cd-skivor och hittade The Cramps skiva Psychedelic Jungle. Var tvungen att lyssna på den, har inte lyssnat på The Cramps på evigheter. På just denna skiva finns en av mina favoritlåtar, Green door. Så fort jag satte igång den låten kom alla minnen och jag började gråta. Det är nämligen så att sångaren i The Cramps, Lux Interior, dog tidigare i år. När jag fick reda på det blev jag jätteledsen och satt på mitt rum med Green door på repeat och bara grät. Jag är en sådan person som verkligen bryr mig när det handlar om musik. Jag tycker inte bara om en låt, utan en grupp och allt runt omkring gruppen. Så när ett band jag tycker om t.ex. ska splittras blir jag ledsen. När frontfiguren i ett band som, i det här fallet, jag älskar dör vid en ålder av 62 blir jag förkrossad.

Så jag ska bara sitta här med Green door på repeat lite till.

Här kommer iallafall en bild på Lux Interior från konserten i Malmö 2006. Bilden är tagen precis efter att han rörde vid min hand som syns nere i hörnet på bilden. Han var väldigt rolig och lutade sig fram och tittade in i mina ögon och sjöng lite ur låten Hanky Panky för mig. Sen reste han på sig, gav mig en slängkyss och fortsatte att springa omkring på scenen som en galning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0