Nyfiken...

Jag blev lite nyfiken idag på var mitt namn härstammar ifrån och vad det betyder. Så jag började söka lite på internet och detta var vad jag hittade.

Jamie
Förekomsten är ovanlig verkar det som. Jamie kan vara både feminint och maskulint.
Härledning:
Jamie är en kortform, lille James, av det engelska namnet James, som är en form av det hebreiska namnet Jakob som möjligen betyder må han skydda.

Hittade även att Jamie var det skottska smeknamnet på James.

Jag sökte även på min äldsta brors namn.

Jim
Jim härstammar ju också från James. Men det är en medeltida engelsk kortform av James.

Kanske inte så konstigt att jag och Jim oftast tycker och tänker likadant.


Jim och jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0