Det var inte jag...

Det är lite dramatiskt att bo här ute. Idag efter att jag slutat jobbet tog jag min lilla cykel för att cykla hem. När jag bara ha några hundra meter kvar, ser jag att det ryker. Det ryker inte lite heller utan det brinner, i skogen. Eftersom det blåser som satan ute så sprider ju sig elden längre och längre in i skogen också.  Så jag cyklar hem och ringer brandkåren. Den trevliga kvinnan som svarade hade ju ingen aning om var något låg i denna trakten. Jag som då har bott här i en månad och knappt vet var fan jag är ska försöka förklara för henne. Men de hittade hit iallafall, eftersom jag är nyfiken var jag tvungen att ut och spionera lite. Det verkar som om de hade branden under kontroll brandmännen.
Lite drama så här på måndags eftermiddagen....

....och det var inte jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0